Contact

Ed Wennink

Meulepolle 4, Boijl.
Tel.   0561 421422
Mob. 06 46015195
E-mail: e.wennink@home.nl

Volg mij ook via

Volg Ed Wennink op Facebook Volg Ed Wennink op Hyves Volg Ed Wennink op LinkedIn Volg Ed Wennink op YouTube

Powered by Joomla! Hosted by Interwijs

Eigen Composities

Eigenlijk componeer ik mijn hele leven al. Toen ik de gitaar ontdekte begon ik al snel melodietjes
te maken en ik schreef deze opwellingen in een soort muzikaal spijkerschrift op. Ik kreeg daar
een kick van omdat ik het bedachte kon reproduceren. Opnameapparatuur voor arme amateurs
bestond toen nog niet. Later kreeg ik de beschikking over een bandrecorder en sloot me avonden
in mijn zolderkamer op om multi track opnamen te maken, dat wil zeggen: een ritmegitaar
opnemen, daarna de basgitaar en tenslotte de sologitaar. Doordat er iedere keer tussendoor
gestemd moest worden (drie instrumenten) waren de opnamen niet bepaald zuiver te noemen.
Maar … het muzikale ei was gelegd!
Pas op 20 jarige leeftijd nam ik gitaarles van Gerard Gest (leraar Muzieklyceum te Amsterdam)
en leerde ik notenlezen. Het componeren werd hierdoor een stuk eenvoudiger. Toen ik les aan
de muziekschool in Hoogeveen (nu Scala) ging geven leerde ik Peter Leutscher (docent toetsen)
kennen en via de combo’s, die ik opzette, Rien Eradus. Rien drumde en had een, voor mij,
aangename stem. In die tijd ontstonden de composities:
Still in Love (tekst en muziek: Ed Wennink) en Speaks for Itself (tekst: Kit Kittle). In die tijd
leerde ik Jan de Wilde kennen, een musicus ‘pur sang’. Iemand die weinig muzikale concessies
doet. Met Jan schreef ik het nummer Special Treatment. Het ligt in mijn bedoeling deze song
voor Big Band te gaan arrangeren. Kortjakje, een thema met variaties, arrangeerde ik in
opdracht van de Noordelijke Componisten. Het blaaskwintet werd uitgevoerd door leden van de
Johan Willem Friso Kapel. Later werd het door RTV-Noord gebruikt als tune voor een klassiek
radioprogramma. De uitgeverij Bronsheim Music bracht dit muzikale product uit onder de titel:
Variations on a French Folk Song voor ensemble (sept. 2011).
Waltz for Maurice componeerde ik voor mijn zoon Maurice toen hij pas geboren was en
Tapping Fingers, een compositie voor de elektrische gitaar die ik schreef voor het boek
‘Rock & Blues Solos for guitar’ (zie Muziek-Uitgeverijen het eerste boek).
De laatste twee composities werden door mijn vrouw Nettie Vening voor piano bewerkt.

Waltz for Maurice

Download Embed Embed this video on your site

Tapping fingers

Download Embed Embed this video on your site

Kortjakje voor blaaskwintet

Download Embed Embed this video on your site

Speaks for itself

Download Embed Embed this video on your site

Special treatment

Download Embed Embed this video on your site

Still in love

Download Embed Embed this video on your site